
AKTUALNOSTI
• MEĐU NAMA
Kajiwarin poučak
Ma koliko zasićeni bili dnevnim vijestima crne kronike (do mjere da prestajemo čitati dalje od naslova) i koliko često (uzaludno) zamišljali medijski prostor popunjen pozitivnim pričama – poput mnogih učiteljskih koje objavljujemo u Školskim novinama, čitatelje neminovno pojedini 'crnjaci' potaknu na razmišljanje. Jedna od takvih vijesti jest ona o kraju Vjesnikova nebodera (u čijoj su se tiskari nekoć tiskale i naše, odnosno vaše novine). I ma koliko nam se, zbog prirode posla, po glavi često motaju školarci, priznajmo da tog ponedjeljka mnogima od nas isprva nije pala na pamet mogućnost da bi krivci požaru mogli biti zagrebački srednjoškolci…
• JA TAKO MISLIM
Moraju li učenici uopće dolaziti u školu?
Posljednjih se tjedana vodi prilično žustra rasprava o tome koliko dana izostanaka učenika s nastave mogu ispričati roditelji. Povod raspravi velik je broj izostanaka učenika. Roditelji ispričavaju koliko hoće, učenici dolaze kad hoće. Kod kuće ostaju jer za vrijeme testova imaju crijevnu virozu. Ili neku drugu virozu. Ili su anksiozni. Ili idu na obiteljsko putovanje pa roditelji napišu molbu za duži izostanak. Ili sudjeluju na sportskom natjecanju pa ispričnicu napiše trener ili tajnica sportskog kluba ili pak profesorica glazbene škole. Ili zaposlenica neke udruge koja organizira aktivnosti s koje se ne može izostati. Jer je važnija od škole. Ispričnicu može napisati i službenik na peronu ako kasni vlak...
PIŠE Tihomir Engelsfeld, ravnatelj V. gimnazije u Zagrebu
• Vremeplov Školskih novina (1950. ‒ 2025.)
Iz riznice autora, članaka i knjiga
Znanosti o odgoju i obrazovanju u Školskim novinama – metodike nastavnih predmeta i područja
Interdisciplinarne sinteze obrazovne teorije i prakse
• RAZGOVOR Mile Živčić, ravnatelj Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih
Neke se škole još nisu odmakle od staroga modela
Ovo je godina u kojoj smo učinili sve da bude što bezbolnija za nastavnike i učenike, svjesni situacije da neka ograničenja u pojedinim školama ne dopuštaju punu primjenu modularne nastave. To ćemo do sljedeće godine nastojati ukloniti
• Utjecaj razvoja tehnologije na obrazovanje
Čak 60 posto zaposlenih u svijetu u strahu je od gubitka posla
Nužno je programe prebaciti na modularne jedinice utemeljene na ishodima učenja, što Hrvatska putem modularne nastave u strukovnim školama danas ima
PIŠE MISLAV BALKOVIĆ, predsjednik Hrvatske udruge poslodavaca (HUP)
• Tajna uspjeha međimurskih maturanata na državnoj maturi
Najmanje izostaju s nastave, s učenicima se radi i vikendom
Rezultatima na maturi pridonosi i dobra stručna pokrivenost nastave. Ništa ne prepuštaju slučaju i premda tijekom sva četiri razreda nastavnici kvalitetno rade s učenicima, maturantima nude i besplatne pripreme tijekom cijele godine za obvezne i za izborne predmete
• V. Gimnazija uvela novi model izvanučioničke nastave
Nastavnik nije samo pratnja, već kreator putovanja
Učenici tijekom dana ne obavljaju samo razgledavanja, već i aktivno sudjeluju u izvršavanju zadataka koje su im osmislili nastavnici. Učenici su u anketi novouvedenom modelu dali visoke ocjene
• Ministarstvo gospodarstva i Hrvatska obrtnička komora
Za učenje temeljeno na radu 60 milijuna eura
Projekt se financira iz Europskog socijalnog fonda plus, a cilj mu je povećati broj učenika koji stječu radno iskustvo, motivirati poduzetnike za sudjelovanje u naukovanju te poboljšati kvalitetu obrazovanja novim kurikulumima i usavršavanjem nastavnika i mentora
• REPORTAŽA Osnovna škola Poreč
Upisali smo i učenike iz Egipta i Pakistana
Sve što radimo pokušavamo raditi na najbolji mogući način i nastojimo školu učiniti mjestom ugode ne samo za naše učenike nego i za sve zaposlenike. Jer, ako se ne osjećamo dobro na radnome mjestu, mnogi od nas će napustiti posao i otići dalje ‒ ravnateljica Marija Mufić Santin
ODGOJNO-OBRAZOVNA PRAKSA
• Dijete i zdravlje: Biblioterapija u školskim knjižnicama
Knjiga koja liječi dušu
U svijetu stalne povezanosti i brzine, čitanje postaje oblik smirenja, a knjiga – most prema samospoznaji. U ozračju koje ne traži natjecanje ni uspoređivanje, djeca i mladi pronalaze vrijeme za odmor, razumijevanje i rast. Knjiga tada postaje više od predmeta. Ona postaje ogledalo, prijatelj i lijek
• Istraživanje kreativnih metoda poučavanja
Od učenja po stanicama do inkluzivnoga igrališta
Svrha mobilnosti Job Shadowing – koja se provodi u sklopu programa Erasmus+ u Osnovnoj školi Jagode Truhelke u Osijeku – jest primjena novih metoda poučavanja, u čemu će osječkim učiteljicama i učiteljima od velike pomoći biti i iskustvo stečeno prigodom nedavnoga posjeta jednoj španjolskoj školi
SAVJETNICI
• PRAVO | Postupak imenovanja ravnatelja | Olivera Marinković, dipl. jur.
• PSIHOLOG | Zašto je motivacija važna? | Sanja Režek, psiholog
• ZDRAV ŽIVOT | Kada posjetiti liječnika? | dr. Ivo Belan
SURADNICI JAVLJAJU
• NAŠA SVAKIDAŠNJICA | Zašto se tuku | Marija Drobnjak Posavec
• VARAŽDINSKE TOPLICE | OŠ Antuna i Ivana Kukuljevića | Stali smo na pozornicu „Supertalenta” i pritisnuli poznati crveni gumb
• BUDINŠČINA | OŠ Vladimir Nazor | Muzej na kotačima
• Jesenski državni skup HZOŠ-a | Školski tajnici i računovođe nezadovoljni statusom i plaćama
• IVANIĆ GRAD | Dječji vrtić | Digitalna maskota Vito ‒ promotor zdravih navika
• BJELOVAR | I. osnovna škola | Učenje o prevenciji dijabetesa
EUROPSKA UNIJA Rezultati istraživanja ESPAD
Čak 40 posto tinejdžera ima problema s mentalnim zdravljem
Prema nalazima posljednjeg Europskog istraživanja o pušenju, pijenju alkohola, uzimanju droga i drugim oblicima ovisnosti među učenicima (European School Survey Project on Alcohol and Other Drugs ‒ ESPAD), mladi se danas suočavaju s nizom stresnih čimbenika, uključujući društvenu izolaciju, prekide u školovanju kao i socioekonomsku nestabilnost te aktualne sukobe