Na već tradicionalnoj turopoljskoj manifestaciji Dječji gastro u Velikoj Gorici djeca Montessori grupe iz Dječjeg vrtića Ciciban s ponosom su predstavila svoje male, ali vrijedne rukotvorine. U manjim su grupicama prodavala proizvode koje su sami izradili uz pomoć svojih odgojiteljica – čaj od mente i matičnjaka, sol za kupanje, tkane podmetače, mirisne vrećice s lavandom i buketiće od eukaliptusa, lavande i ružmarina.

Bilje koje smo koristili djeca sama njeguju u svom vrtićkom vrtu, a posadila su ga u suradnji s roditeljima. U Montessori pedagogiji briga o biljkama ima posebno mjesto jer potiče razvoj samostalnosti, osjetilnog iskustva i povezanosti s prirodom. Njegujući i koristeći bilje iz svog vrtićkog vrta, djeca su produbila odnos prema prirodi, naučila kako od njezinih darova mogu nastati korisni i lijepi proizvodi te razvijala osjetila i kreativnost.

Djeca su s velikim zanimanjem tkala male podmetače koristeći raznobojnu vunu. U ovom pažljivom i stvaralačkom procesu razvijaju finu motoriku, okulomotornu koordinaciju, koncentraciju i osjećaj za red i sklad. Tkanje potiče strpljenje i upornost, a djeci daje priliku da vlastitim rukama stvore nešto opipljivo i korisno pa ovakve aktivnosti jačaju samostalnost, osjećaj postignuća i ljubav prema ručnom radu.

Sudjelovanje na Dječjem gastru donijelo je brojne vrijedne dobrobiti. Pripremom i sudjelovanjem djeca su imala priliku razvijati samostalnost, odgovornost i poduzetnički duh. Izrađujući i nudeći vlastite proizvode, učila su vrijednost rada, suradnje i truda koji stoji iza svakog uspjeha. Jačaju se i njihove socijalne vještine jer se djeca uče komunikaciji s posjetiteljima, kulturi ophođenja i zajedništvu. Osjećaj ponosa kada pokažu što su sami izradili potiče njihovo samopouzdanje i motivaciju za daljnje istraživanje i učenje. Sve to čini Dječji gastro ne samo zabavnim, već i iznimno vrijednim iskustvom za djecu, odgojitelje i cijelu vrtićku zajednicu. Bio je to dan ispunjen osmijesima, zajedništvom i ponosom na dječji rad i kreativnost.

Sudjelovanjem na Dječjem gastru djeca su razvijala brojne ključne kompetencije. Matematičku i prirodoslovnu kompetenciju razvijala su mjereći, brojeći, uspoređujući količine te promatrajući promjene u biljkama koje sama uzgajaju. Kulturna svijest i izražavanje poticali su se estetskim oblikovanjem proizvoda, uređenjem štanda i izražavanjem vlastite kreativnosti. Istraživanjem, promatranjem i isprobavanjem, uz poticanje radoznalosti i samostalnog pronalaženja rješenja djeca su učila kako učiti.

Inicijativnost i poduzetnost jačala su planiranjem, izradom i prezentacijom proizvoda te prepoznavanjem vrijednosti vlastitog rada. Djeca su bila aktivni sudionici, donosila odluke i preuzimala odgovornost. Socijalne i građanske kompetencije razvijala su surađujući s vršnjacima, odgojiteljima i roditeljima, pokazujući poštovanje, timski duh i empatiju. Učila su kako zajednički trud pridonosi uspjehu cijele skupine.