U sklopu Erasmus programa, učenici naše škole sudjelovali su u inovativnom projektu koji učenje iz učionice prenosi na gradske ulice. S vršnjacima iz Irske i Danske upoznavali su kulturnu i povijesnu baštinu našeg kraja na jedinstven način – uz pomoć slikovnog vodiča i QR kodova.
Projekt je osmišljen kako bi učenicima omogućio neposredan doživljaj grada te ih potaknuo na istraživanje, kreativnost i suradnju. Posebno izrađena slikovnica i radna knjižica vodile su ih ključnim gradskim lokacijama, a zadatci su uključivali istraživanje, bilježenje i fotografiranje. Učenici su svoje fotografije i dojmove dijelili u Viber grupi, gdje su se radovi vrednovali i komentirali. Ovakav način rada učenike je dodatno motivirao te im omogućio učenje uz iskustvo i aktivno sudjelovanje.
Projekt je spojio više obrazovnih područja. Likovna kultura bila je zastupljena putem fotografskih zadataka, pri čemu su učenici razvijali osjećaj za kompoziciju, svjetlo i boju, promatrajući detalje arhitekture i umjetničkih elemenata u gradskom prostoru. Estetskim promišljanjem i kreativnom interpretacijom motiva učili su kako vizualno izraziti vlastiti doživljaj kulturne baštine. Njihovi su radovi završili na zajedničkom panou i digitalnoj izložbi.
Informacijske tehnologije bile su prisutne putem upotrebe QR kodova, čime su učenici svladavali vještine digitalne pismenosti i primjene tehnologije u stvarnom okruženju. Učili su kako povezati fizički prostor i digitalni sadržaj, razvijajući logičko mišljenje i sposobnost rješavanja problema. Dijeljenjem sadržaja i komentiranjem u virtualnom prostoru upoznavali su i pravila sigurnog i odgovornog ponašanja na internetu, što je pridonijelo njihovoj digitalnoj kompetenciji.
Nastava jezika odvijala se paralelno na hrvatskom i engleskom jeziku, što je potaknulo učenike da razvijaju vještine čitanja, pisanja i govorenja u stvarnom komunikacijskom kontekstu. Upoznajući kulturne pojmove i lokalne legende, širili su svoj rječnik, a prevođenjem vlastitih zapisa za međunarodne partnere jačali su međukulturnu komunikaciju.
Osim znanja, naglasak je stavljen i na razvoj socijalnih vještina – timski rad, komunikaciju i suradnju s vršnjacima iz drugih zemalja. Posebna je vrijednost projekta i naglašavanje ekološke osviještenosti. Tijekom sudjelovanja u aktivnostima koje su se temeljile na upoznavanju s kulturnom baštinom, povijesnim lokalitetima i specifičnostima koja su obilježila grad Rovinj sedmaši OŠ Jurja Dobrile ostvarili su edukativni i doživljajni spoj kulture, komunikacije, umjetnosti i tehnologije. Uz spomenute elemente, učenici su također pridali pažnju na odgovorno ponašanje u prostoru, reduciranje otpada i očuvanje okoliša. Time se dodatno razvijala svijest o važnosti održivog razvoja i očuvanja kulturne i prirodne baštine za buduće generacije.
Ovaj projekt dokaz je da grad može postati učionica na otvorenom, a istodobno i mjesto susreta različitih kultura. Učenicima je pruženo dragocjeno iskustvo učenja, druženja i međunarodne suradnje, a Rovinju još jedna prilika da se predstavi kao zajednica otvorena za kreativne i suvremene obrazovne prakse.

