Tijekom desetodnevnog boravka učenici, koji u svojim školama uče jezik slovačke manjine, usavršavali su svoja znanja o slovačkom jeziku i kulturi s naglaskom na zaštitu prirodnih resursa, očuvanju okoliša i biljne raznolikosti.
U sklopu kreativnih radionica učenici su izrađivali ekotorbe, ukrasne predmete od starih žica, magnete od ostataka drveta. Sa svojim vršnjacima iz Poljske, koji su u to vrijeme s njima boravili u hotelu Mýto, bili su podijeljeni u timove, koji su uzajamno surađivali i međusobno se natjecali u sportskim igrama, rješavanju zadataka kao što je osmišljavanje svojih zastava i svojih prepoznatljivih bedževa. Slobodno vrijeme iskoristili su za učenje europskih i slovačkih plesova, promatranje žive tatranske prirode, a također i za rekreiranje u nekom od omiljenih sportova – nogometu, odbojci, badmintonu, košarci.
Neizostavno je bilo i planinarenje na vrh gore Javorie iznad rijeke Hron, na Pusti grad Zvolen, gdje se na 569 m nadmorske visine nalaze ostatci ranog srednjovjekovnog dvorca iz 12. stoljeća. Najatraktivniji izlet bio je posjet Demänovskoj špilji slobode koja je na 870 metara nadmorske visine u Niskim Tatrama s mnoštvom velikih i prekrasnih stalaktita, stalagmita i stalagnata. Program Škole u prirodi završio je nastupom hrvatskih i poljskih učenika koji su prezentirali svoja pjevačka, recitatorska, plesna i dramska umijeća iz svoje države te podjelom diploma i prigodnih poklona.
Projekt Školu u prirodi organizirali su Ministarstvo školstva, istraživanja, razvoja i mladeži Republike Slovačke i Metodički centar za Slovake u inozemstvu Sveučilišta Mateja Bela u Banskoj Bystrici na čelu s voditeljima Jánom Chrťanom, Zuzanom Drugovom i Nikoletom Kušnirovom. Na osnovi bilateralne suradnje između Hrvatske i Slovačke troškove puta snosilo je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih u Republici Hrvatskoj uz koordinaciju Slovačkog centra za kulturu u Našicama.
Učiteljica i savjetnica za slovački jezik pri MZOM-u Jelena Dejanović istaknula je:
‒ Škola u prirodi je projekt koji razvija kreativnost i osobnost učenika, koji gradi svoje stavove prema svijetu i životu i upoznaje zakonitosti života te intenzivnim iskustvima jača svoje samopouzdanje i usavršuje komunikacijske vještine. Druženje hrvatskih i poljskih učenika u ovom razdoblju preko zajedničkih aktivnosti, isprepletenim međusobnim prijateljstvom, pridonijelo je svim ovim vrlinama kod naših učenika, koje će zasigurno još dugo pamtiti.