Vukovar je važan dio povijesti i kulture hrvatskoga naroda. Važno je prisjećati se svih žrtava Vukovara i svih ljudi koji su patili tijekom Domovinskog rata. Učenici moraju razumjeti povijesni kontekst bitke za Vukovar, ali i razvijati osjećaj dubokoga poštovanja prema žrtvama i njihovim obiteljima. Budući da je ovaj dan toliko važan, učenici Osnovne škole Slavka Kolara iz Kravarskog bili su posebno marljivi i kreativni na satu Hrvatskoga jezika, jer su tako mogli odati počast i sjećanje, izraziti emocije te izgraditi vlastitu povezanost s poviješću.
Nakon uvodnoga razgovora učenici su imali mogućnost izraziti se različitim kreativnim aktivnostima. Mnogi su rado odabrati pisanje akrostiha na temu Vukovara (slova čitana odozgo prema dolje tvore neki pojam ili misao). Blackout poezija bila je druga aktivnost, a to je poezija kojom prepoznajemo i izdvajamo riječi ili fraze iz već postojećih tekstova, dok se ostali pojmovi „zatamnjuju”. Tako su učenici sedmog razreda radili blackout poeziju na tekstovima Siniše Glavaševića „Priče iz Vukovara” preko koje su upoznali lik i djelo vojnog izvjestitelja, spikera i urednika Hrvatskoga radija Vukovar. Treća aktivnost bila je izrada oblaka riječi, loga ili postera u nekom od digitalnih alata. Razgovarajući međusobno došli su do zaključka da radovi mogu biti inspirirani simbolikom i elementima grada.
Učenici su radom na ovim aktivnostima izrazili svoje emocije prema događajima koji su oblikovali današnju Hrvatsku. Osvijestili su kako njihova generacija može pridonijeti očuvanju sjećanja na žrtve rata. Bili su izrazito ponosni, jer su svojim radovima pridonosili širenju svijesti o važnosti ratnih stradanja, a time prihvaćaju odgovornost za čuvanje i prenošenje tog sjećanja budućim generacijama.