Istraživanje su zajednički proveli nastavnici Darko Kanjuh (Geografija), Marina Ninković (Matematika), Petar Gogić (Povijest) i Velimir Mandić (Vjeronauk) uz podršku ravnatelja Nikole Dmitrovića. Što su pokazali rezultati?
Gotovo svi učenici (99 posto) upoznati su s pojmom umjetne inteligencije, a većina ih navodi da o njoj zna barem osnovne informacije. Više od 80 posto učenika koristi AI barem povremeno, najčešće za učenje, pisanje školskih radova i provjeru jezika, što pokazuje da se umjetna inteligencija već čvrsto ukorijenila u svakodnevni rad i školske zadatke.
Učenici najčešće zauzimaju neutralan do blago pozitivan stav prema umjetnoj inteligenciji, prepoznajući njezin potencijal za učenje, ali i izražavajući zabrinutost zbog privatnosti, točnosti informacija i etičkih pitanja. Više od polovice sudionika smatra da je potrebno postaviti jasna pravila i zakone o korištenju AI-ja, dok gotovo svi vjeruju da AI ne može zamijeniti nastavnike, nego im može biti podrška i pomoć.
Rezultati istraživanja potaknuli su autore da predlože nekoliko smjernica za budući rad škole: definirati jasne okvire korištenja umjetne inteligencije u nastavi i vrednovanju (što jest, a što nije dopušteno; razvijati digitalne i informacijske kompetencije učenika – osobito u provjeri točnosti informacija, razumijevanju ograničenja modela, zaštiti privatnosti i autorsko-pravnim pitanjima, uvoditi mikro-lekcije AI pismenosti u različite predmete i projekte; poticati nastavnike na stručno usavršavanje i razmjenu iskustava o uporabi AI-ja u nastavi.
Autori ističu kako je umjetna inteligencija u očima mladih istodobno izazov i prilika – tehnologija koja može olakšati učenje i potaknuti kreativnost, ali zahtijeva odgovornu, promišljenu i etički utemeljenu upotrebu.
