Psiholog
Razumijevanje sramežljivosti

Sramežljivi učenici rijetko govore, a kad odgovaraju na pitanje najčešće odgovaraju s da ili ne. Nemojte igrati njihovu igru i postavljati im samo pitanja alternativnog izbora

Psiholog
Ponavljanje je majka učenja

Učenje može i treba biti aktivnost kojoj se rado vraćamo. Važno je učiti redovno, aktivno, kreativno i s razumijevanjem. Osim razumijevanja, ponavljanje naučenoga od ključne je važnosti

Psiholog
Motivacija i radišnost „gura” kreativnost

Kreativnost nije dar s kojim se rađa, već karakteristika osobe koja se razvija tijekom vremena. Među ostalim, od velike je važnosti motivacija. Dakle, da biste bili kreativni i doveli svoje djelo na n...

Psiholog
Laganje od polaska u školu do starosti

Djeca školske dobi lažu i zato što isprobavaju novi oblik ponašanja, žele ojačati samopouzdanje i dobiti odobrenje od okoline, žele pažnju, a najčešće lažu da se trenutno „spase” od kazne ili da izbje...

Psiholog
Najčešći problemi mentalnog zdravlja kod djece

Ignoriranje problema i očekivanje da će se s vremenom riješiti sami od sebe može stvoriti brojne komplikacije, ali i pogoršati psihičko stanje djeteta, kasnije odrasle osobe, zbog neliječenog poremeća...

Psiholog
Klasifikacija anksioznih poremećaja u djece (2)

U terapijskom tretmanu anksioznih poremećaja kod djece postoji niz psihoterapijskih tehnika koje uključuju kognitivno-bihevioralnu terapiju, KBT, grupnu i obiteljsku terapiju. Bitna je dobra suradnja ...

Psiholog
Poučavanje za samoregulaciju učenja

Zahtjevi za poticanje samoreguliranog učenja novi su izazov za učitelje koji zahtijeva više uključenosti i uloženoga napora u kvalitetno poučavanje da bi se postigli optimalni ishodi učenja

Psiholog
Kreativna nastava razvija učeničke potencijale i ideje

Suvremena škola zahtijeva i suvremeni pristup učenju i poučavanju. Na tom tragu trebala bi biti i mjesto poticanja i razvoja učeničke kreativnosti

Psiholog
Suvremena nastava kao poticaj kreativnosti

Jedan od najvažnijih zadataka suvremene nastave razvitak je samostalnog i kreativnog mišljenja te je dužnost učitelja da njihov odgojni rad potiče učenika na razvijanje njegovih kreativnih sposobnosti...

Psiholog
Pod teškim bremenom školskih ocjena

Od iznimne je važnosti da dijete, i kad se dogodi loša ocjena, osjeti da nam je važno, da ga želimo saslušati, da se brinemo o njemu, da mu vjerujemo, da znamo da ono to može ispraviti, ali mora se po...

Psiholog
Psihički poremećaji kod djece

Anksioznost, depresija, poremećaj hiperaktivnosti i deficita pažnje, opsesivno-kompulzivni poremećaj, posttraumatski stresni poremećaj nisu „privilegij” odraslih. Od svih tih poremećaja pate i djeca

Psiholog
Informacije koje se žele zapamtiti treba „obojiti”

Škola mora prihvatiti da je svaki učenik jedinstven, da se stilovi učenja razlikuju i da učitelji moraju prilagoditi svoj način poučavanja tako da svaki učenik može ispuniti zahtjeve školovanja

Psiholog
Biti kreativan i poticati kreativnost

Istraživanje psihologinje Barbare Kerr pokazalo da je samo 22 posto odstupanja u kreativnosti posljedica utjecaja gena, što znači da je kreativnost naučena sposobnost. Ili drugim riječima: svi možemo ...

Psiholog
Zašto djeca lažu?

Laganje je normativno ponašanje uobičajene faze učenja i usvajanja tehnika laganja koje prolaze sva djeca i u velikoj mjeri „prerastu” takva ponašanja. Upravo povremena laganja odraz su dječjeg usmjer...

Psiholog
Psihološka prva pomoć nakon kriznih događaja

Neki se ljudi brže i jednostavnije prilagođavaju promjenama u okolini, a nekima treba više vremena da prihvate i prorade što se dogodilo. Iako su krizni događaji traumatski za većinu ljudi, važno je r...

Psiholog
Anksiozni poremećaji kod učenika

Simptomi anksioznosti mogu izazvati intenzivnu nelagodu i bitno utjecati na kvalitetu života djeteta. Simptomi mogu smanjiti dječje akademske uspjehe, socijalne i obiteljske aktivnosti. Djeca se osjeć...