Učenici 2. a uz učiteljičine upute o prepričavanju, nakon pročitane Andersenove bajke „Kraljevna na zrnu graška”, naučili su prepričati bajku. Knjižničarka je s učenicima utvrdila redoslijed događanja i za svaki su dio nacrtali sličicu/simbol da ih podsjeti na glavne događaje. Učenici 3. b čitali su hrvatsku bajku „Žabica djevojka”, s učiteljicom je analizirali, a knjižničarka im je izražajno pročitala bajku, nakon čega su je zajednički prepričali.

Valja istaknuti kako škola izvrsno surađuje s Gradskom knjižnicom Pakrac u kojoj je 5. studenoga održano Gradsko natjecanje u čitanju naglas za učenike naše škole. Naši sugrađani i roditelji slušali su natjecatelje u izražajnom čitanju naglas. Pobjednici Luka P. i Gita A. sudjelovali su na Županijskom natjecanju u čitanju naglas koje je 12. studenoga održano u Gradskoj knjižnici u Požegi.

Gradsku knjižnicu posjetili smo sa svim učenicima petih razreda. Knjižničarka Monika Lucić predstavila je učenicima knjižnične odjele, predstavila knjige koje bi im preporučila za čitanje u slobodno vrijeme, informirala ih o povoljnom upisu u Mjesecu hrvatske knjige i pozvala na događanja u knjižnici. Učenici prvih razreda dobili su pri posjetu letak za besplatni upis.

Mjesec hrvatske knjige završili smo isticanjem bogatog stvaralaštva Ivane Brlić-Mažuranić u godini kada slavimo 150. godišnjicu njezina rođenja i 170. godišnjicu rođenja irsko-engleskog književnika Oscara Wildea, poznatog po duhovitosti i osebujnom stilu. Za njegove bajke vezan je pojam moderne bajke. 

Učiteljice hrvatskoga jezika i knjižničarka provele su s učenicima petih i šestih razreda suradničku aktivnost koja je završila pripovijedanjem tradicionalne umjetničke bajke Ivane Brlić-Mažuranić „Regoč” i moderne bajke „Sretni kraljević” Oscara Wildea uz kamišibaj. Kamišibaj je umjetnost pripovijedanja uz pomoć slika na maloj drvenoj pozornici. Ilustracije za kamišibaj preuzeli smo s online izložbe hrvatske umjetnice Cvijete Job u Galeriji umjetnina Slavonski Brod, a ilustracije za „Sretnog kraljevića” izradili su učenici šestih razreda. Završnica pripovijedanja održana je uz stvaralački zadatak za učenike petog razreda koji su nakon odslušanih bajki trebali osmisliti novu priču. Trebali su povezati obje bajke uz po jednu ilustraciju. Zabavni i kreativni učenici petog razreda oduševili su nas uspješno osmišljenom pričom u kojoj je Regoč bio pomagač Sretnom kraljeviću uz poruku da nas nesebično pomaganje čini sretnijima.

P. A.