U suvremenom društvu financijska pismenost postaje ključna kompetencija koja omogućuje mladima snalaženje u svakodnevnim ekonomskim izazovima i donošenju odgovornih financijskih odluka. Prepoznajući tu važnost, Ekonomska i birotehnička škola Bjelovar tijekom ove školske godine provela je projekt BIOKOM4YOU osmišljen kako bi učenicima drugog i trećeg razreda obrazovnog programa ekonomist omogućio stjecanje praktičnih znanja i vještina iz područja bankarstva, osiguranja i poslovnih komunikacija. Voditeljice projekta, nastavnice ekonomske grupe predmeta Aleksandra Hohnjec i Gorica Risović kreirale su raznolike aktivnosti usmjerene na iskustveno učenje, potičući učenike na aktivno sudjelovanje, kritičko promišljanje i razvoj profesionalnih vještina. 

U projekt su se uključili učenici trećeg razreda koji pohađaju predmet Bankarstvo i osiguranje te učenici drugog razreda unutar predmeta Poslovne komunikacije. Nizom interaktivnih radionica, simulacija i rasprava, učenici su imali priliku usavršiti svoja znanja o financijskim proizvodima i vježbati komunikacijske i prezentacijske vještine. Ključni cilj projekta bio je osnažiti učenike za samostalno donošenje financijskih odluka i pripremiti ih za izazove koji ih očekuju u profesionalnom okružju.

U posljednjih pet mjeseci učenici su sudjelovali u nizu aktivnosti koje su im omogućile praktično usvajanje znanja o financijskim procesima. Jedna od važnijih radionica obuhvaćala je interaktivno popunjavanje platnih naloga u okviru teme Platni promet, gdje su učenici učili pravilno ispunjavati obrasce HUB 3 i HUB 3A. Posebno zanimanje izazvala je debata na temu „Bolje je plaćati karticom nego gotovinom” u kojoj su učenici argumentirano raspravljali o prednostima i nedostatcima različitih načina plaćanja, razvijajući pritom sposobnost logičkog zaključivanja i iznošenja stavova.

Jedna od najdinamičnijih aktivnosti bila je igra uloga u kojoj su učenici preuzimali uloge bankara i klijenata te uz simulaciju učili o procesima otvaranja tekućeg i žiroračuna, davanja punomoći, dopuštenog prekoračenja i zatvaranja računa. Ova aktivnost omogućila im je razumijevanje odnosa između banke i klijenata te važnosti financijske odgovornosti. Nadalje, uz pomoć Kahoot kviza pod nazivom „Financijska pismenost – tekući račun i žiroračun”, učenici su na interaktivan način provjerili i učvrstili stečeno znanje o bankovnim uslugama.

Posebnu pozornost privuklo je predavanje o financijskim influencerima, koje je učenicima pružilo priliku za kritičko promišljanje o njihovu utjecaju na potrošačke navike i donošenje financijskih odluka. Ova je tema bila iznimno zanimljiva mladima koji su svakodnevno izloženi različitim digitalnim sadržajima o financijama, a cilj predavanja bio je razviti njihovu sposobnost analitičkog promišljanja i donošenja informiranih odluka.

Evaluacija projekta pokazala je visok stupanj zadovoljstva učenika koji su istaknuli kako su stekli korisna i primjenjiva znanja te razvili vještine koje će im biti od koristi u daljnjem obrazovanju i profesionalnom životu. Istaknuli su kako su im interaktivne metode poučavanja bile posebno zanimljive te da su im omogućile bolje razumijevanje financijskih pojmova u praksi.

Rezultati projekta predstavljeni su putem panoa u školi, objavljivani na školskim mrežnim stranicama, uključeni u članak školskog ljetopisa te podijeljeni putem društvenih mreža i drugih internetskih platformi. Ovaj projekt nije samo unaprijedio financijsku pismenost učenika, već ih je i osnažio za proaktivno djelovanje u poslovnom svijetu, potaknuvši ih na razmišljanje o budućim profesionalnim izazovima.

Projekt BIOKOM4YOU dokazao je da iskustveno učenje, interaktivne metode i timski rad mogu znatno pridonijeti razumijevanju financijskih koncepata i razvoju ključnih kompetencija potrebnih za uspjeh u poslovnom svijetu. Ostavio je snažan trag u obrazovanju učenika te postavio temelje za daljnje unaprjeđenje sličnih edukativnih inicijativa. U vremenu kada financijska pismenost postaje nužnost, ovakvi projekti predstavljaju vrijedne korake prema osnaživanju mladih za budućnost.

Ana Matić i Marija Markić idu na međunarodno natjecanje

Ovim rezultatima osigurale su plasman na međunarodno natjecanje Poslovni izazov zapadnog Balkana, gdje će predstavljati Hrvatsku u konkurenciji najboljih mladih poduzetnika regije

Na dvanaestom državnom natjecanju Poslovni izazov, koje je održano 3. i 4. travnja u Poreču, učenice Ana Matić i Marija Markić iz Ekonomske i birotehničke škole Bjelovar ostvarile su izniman uspjeh – osvojivši prvo, odnosno drugo mjesto. Ana Matić, članica tima Beecoin, osvojila je prvo mjesto, dok je Marija Markić, koja je sudjelovala u timu Poduzetni val, zauzela drugo mjesto. Njihov uspjeh potvrda je izvrsnosti, timskog duha, kreativnosti i poduzetničkog razmišljanja. Mentorica učenicama bila je nastavnica Aleksandra Hohnjec, koja svojim kontinuiranim radom i podrškom snažno pridonosi razvoju poduzetničkih kompetencija kod učenika. Ovim rezultatima osigurale su plasman na međunarodno natjecanje Poslovni izazov zapadnog Balkana, gdje će predstavljati Hrvatsku u konkurenciji najboljih mladih poduzetnika regije.

Natjecanje u organizaciji Privatne gimnazije i ekonomske škole Katarina Zrinski te Udruge Poduzetni okupilo je 50 najboljih srednjoškolaca iz cijele Hrvatske, a održano je pod pokroviteljstvom Ministarstva gospodarstva i Ministarstva turizma i sporta, uz potporu brojnih sponzora. Glavni zadatak natjecatelja bio je osmisliti inovativan proizvod ili uslugu koji pridonosi ispunjenju 15. cilja održivog razvoja – očuvanju života na Zemlji.

Tijekom dva dana intenzivnog rada, učenici su raspoređeni u timove s vršnjacima iz različitih škola te su, uz stručnu podršku i mentorsko vodstvo, razvijali svoje ideje, izrađivali prezentacije i pripremali se za nastup pred stručnim žirijem. Timovi su trebali dobro razmisliti kako njihov proizvod ili usluga može pomoći u zaštiti šuma, sprječavanju gubitka biljnih i životinjskih vrsta, obnovi degradiranih ekosustava, smanjenju negativnog utjecaja ljudskih aktivnosti na prirodu, poticanju održivih praksi u poljoprivredi i šumarstvu, očuvanju prirodnih staništa, borbi protiv krčenja šuma, smanjenju otpada i zagađenja te povećanju svijesti o važnosti bioraznolikosti i ekološke ravnoteže. 

Svaki tim imao je petominutnu prezentaciju poslovne ideje, a ocjenjivalo se više kriterija: jasnoća ideje, povezanost s održivim razvojem, ciljno tržište, marketinški i financijski plan te SWOT analiza.

Plasman na međunarodno natjecanje velik je poticaj za daljnji razvoj ideja i prilika za nova znanja i iskustva u međunarodnom okružju.