Učenici koji pohađaju dodatnu nastavu iz informatike u Osnovnoj školi Petrijanec i ove su godine bili pozvani sudjelovati na konferenciji Innovation Day 2025. koju organizira STEMI. Dora Tomašek, Jan Fabijančić, Domagoj Darabuš, Dominik Ivetić, Leon Šimunek i Mladen Jurković 17. svibnja aktivno su sudjelovali u aktivnostima kao što su rad s robotima, 3D olovkama i printerima, raznim simulatorima i turnirima u Infobip kampusu Alpha Centauri u Zagrebu. 

U sklopu projekta STEMwave Škola budućnosti tijekom ove nastavne godine na dodatnoj se nastavi iz informatike u OŠ Petrijanec provodila aktivnost Bit Game Development. Uz metodu igrifikacije učenici su istraživali povijest razvoja računalnih igara od igre OXO do Pac-Man, osnove programiranja u programskim jezicima MicroPython i CircuitBlocks te konzolu CircuitMess i pripadajuće Wacky robote. Kao rezultat navedenih aktivnosti, Jan, Domagoj i Dora osmislili su i programirali igru „Bouncing Ball” korištenjem CircuitMess STEM uređaja koje su sami složili kod kuće. Za programiranje su koristili programski jezik MicroPython. U igri lopta skače i odbija se od prepreka, a cilj je uhvatiti loptu te na taj način prikupljati bodove, čime se igrači plasiraju na ljestvicu rezultata. Učenici su također sudjelovali u aktivnosti Gen Future, čiji je cilj istraživanje ključnih tema koje pridonose razvoju pojedinca i aktivnog člana zajednice.

Učenici i učiteljice sudjelovali su na završnoj konferenciji projekta gdje su imali priliku pogledati pametne robote, robotsku ruku IRA koja prepoznaje objekte i izvršava zadatke, autonomne nogometne robote i robota koji spašava žrtve u labirintu. Isprobali su VR naočale, sustav za trening agilnosti i reakcije prilagođen djeci i sportašima, mjerne uređaje i slaganje jednostavnih sklopova kao i simulaciju gradske vožnje. Sudjelovali su na radionicama s lemilicama i 3D printerima, rješavali matematičke zagonetke pomoću 3D olovaka i igrali razne društvene igre od kojih su neke nove i inovativne poput MagicOmens. Okušali su se i u rješavanju problemskih zadataka i kriptografskih radionica. Kriptirali su i dekriptirali poruke pomoću Dancing code – Sherlock Holmes. Posebno su uspješni bili u dekriptiranju Cezarove šifre za koju su otkrili ključ kriptiranja te su bili nagrađeni poklon-paketom.

Učenici su se rado uključili u razna natjecanja poput Rocket League, FIFA turnir, natjecanje u dronovima, TRiP: igra pamćenja, pozornosti i prepoznavanja, rješavanje osmosmjerki s tehničkim pojmovima, AI voice WhatsApp chatbot ‒ pogodi točnu intonaciju, razbijanje Ohmova koda, RoboRing duel, RoboReward Grab, Kahoot kviz te Prompting, Hexapod i AI challenges. Za vrijeme natjecanja učiteljice koje su im bile u pratnji, Jasminka Belščak i Andreja Hrženjak, sudjelovale su na radionici From A(lpha) to Z – Bridging the Generational Gap koju su vodili Infobipovi stručnjaci za razvoj timova.

Cijeli tim OŠ Petrijanec pažljivo je pratio dva pripremljena panel-predavanja „Vještine budućnosti” i „Nismo čekali budućnost – stvorili smo je” te ističu kako im je posebice bilo zanimljivo predavanje Budućnost obrazovanja u svijetu AI-a koje je, uz zanimljiv odabir pjesmi, održao Boris Jokić.

Dodijeljena su i priznanja učiteljima ambasadorima projekta STEMwave Škola budućnosti, kapljicama koje čine val promjene. Jedno od priznanja za iznimnu predanost projektu od prvog dana provedbe projekta primila je i učiteljica izvrsna savjetnica Jasminka Belščak.