Psiholog
Razumijevanje sramežljivosti

Sramežljivi učenici rijetko govore, a kad odgovaraju na pitanje najčešće odgovaraju s da ili ne. Nemojte igrati njihovu igru i postavljati im samo pitanja alternativnog izbora

Psiholog
Ponavljanje je majka učenja

Učenje može i treba biti aktivnost kojoj se rado vraćamo. Važno je učiti redovno, aktivno, kreativno i s razumijevanjem. Osim razumijevanja, ponavljanje naučenoga od ključne je važnosti

Psiholog
Motivacija i radišnost „gura” kreativnost

Kreativnost nije dar s kojim se rađa, već karakteristika osobe koja se razvija tijekom vremena. Među ostalim, od velike je važnosti motivacija. Dakle, da biste bili kreativni i doveli svoje djelo na n...

Psiholog
Laganje od polaska u školu do starosti

Djeca školske dobi lažu i zato što isprobavaju novi oblik ponašanja, žele ojačati samopouzdanje i dobiti odobrenje od okoline, žele pažnju, a najčešće lažu da se trenutno „spase” od kazne ili da izbje...

Psiholog
Najčešći problemi mentalnog zdravlja kod djece

Ignoriranje problema i očekivanje da će se s vremenom riješiti sami od sebe može stvoriti brojne komplikacije, ali i pogoršati psihičko stanje djeteta, kasnije odrasle osobe, zbog neliječenog poremeća...

Psiholog
Klasifikacija anksioznih poremećaja u djece (2)

U terapijskom tretmanu anksioznih poremećaja kod djece postoji niz psihoterapijskih tehnika koje uključuju kognitivno-bihevioralnu terapiju, KBT, grupnu i obiteljsku terapiju. Bitna je dobra suradnja ...

Psiholog
Poučavanje za samoregulaciju učenja

Zahtjevi za poticanje samoreguliranog učenja novi su izazov za učitelje koji zahtijeva više uključenosti i uloženoga napora u kvalitetno poučavanje da bi se postigli optimalni ishodi učenja

Psiholog
Kreativna nastava razvija učeničke potencijale i ideje

Suvremena škola zahtijeva i suvremeni pristup učenju i poučavanju. Na tom tragu trebala bi biti i mjesto poticanja i razvoja učeničke kreativnosti

Psiholog
Suvremena nastava kao poticaj kreativnosti

Jedan od najvažnijih zadataka suvremene nastave razvitak je samostalnog i kreativnog mišljenja te je dužnost učitelja da njihov odgojni rad potiče učenika na razvijanje njegovih kreativnih sposobnosti...

Psiholog
Pod teškim bremenom školskih ocjena

Od iznimne je važnosti da dijete, i kad se dogodi loša ocjena, osjeti da nam je važno, da ga želimo saslušati, da se brinemo o njemu, da mu vjerujemo, da znamo da ono to može ispraviti, ali mora se po...

Psiholog
Psihički poremećaji kod djece

Anksioznost, depresija, poremećaj hiperaktivnosti i deficita pažnje, opsesivno-kompulzivni poremećaj, posttraumatski stresni poremećaj nisu „privilegij” odraslih. Od svih tih poremećaja pate i djeca

Psiholog
Strahovi koji se javljaju tijekom školovanja

Učenici mogu ispitivanje i ocjenjivanje procjenjivati kao opasnu situaciju, iz raznih razloga: neki zbog negativnih reakcija roditelja na slabe ocjene, neki zbog vlastitih neispunjenih očekivanja, nek...

Psiholog
Informacije koje se žele zapamtiti treba „obojiti”

Škola mora prihvatiti da je svaki učenik jedinstven, da se stilovi učenja razlikuju i da učitelji moraju prilagoditi svoj način poučavanja tako da svaki učenik može ispuniti zahtjeve školovanja

Psiholog
Biti kreativan i poticati kreativnost

Istraživanje psihologinje Barbare Kerr pokazalo da je samo 22 posto odstupanja u kreativnosti posljedica utjecaja gena, što znači da je kreativnost naučena sposobnost. Ili drugim riječima: svi možemo ...

Psiholog
Zašto djeca lažu?

Laganje je normativno ponašanje uobičajene faze učenja i usvajanja tehnika laganja koje prolaze sva djeca i u velikoj mjeri „prerastu” takva ponašanja. Upravo povremena laganja odraz su dječjeg usmjer...

Psiholog
Psihološka prva pomoć nakon kriznih događaja

Neki se ljudi brže i jednostavnije prilagođavaju promjenama u okolini, a nekima treba više vremena da prihvate i prorade što se dogodilo. Iako su krizni događaji traumatski za većinu ljudi, važno je r...

Psiholog
Anksiozni poremećaji kod učenika

Simptomi anksioznosti mogu izazvati intenzivnu nelagodu i bitno utjecati na kvalitetu života djeteta. Simptomi mogu smanjiti dječje akademske uspjehe, socijalne i obiteljske aktivnosti. Djeca se osjeć...

Psiholog
Ocjena kao motivacija

Mnogi učitelji smatraju da učenike treba natjerati na učenje, ali upotreba loših ocjena iz tog razloga može dovesti do kontraefekta