U Napretkovu kulturnom centru u Zagrebu u utorak, 3. prosinca 2024. godine, otvorena je izložba „Vidljivo-nevidljivi anđeliˮ profesorice likovne kulture i više konzervatorice restauratorice, dr. art. Dijane Nazor Čorda. Izložba predstavlja ciklus minijatura, slika srednjih i većih formata, dva stolca/objekta te dva tepiha. Na ovoj je izložbi prvi put objedinjeno 57 autoričinih radova s motivom anđela, koji su nastali u razdoblju od 2003. do 2024. godine. 

Aura transcendentalnosti i tajanstvenosti

Djela su rađena u različitim tehnikama ulja i akrila na platnu, kartonu, vuni, kolažu, drvu i kombiniranom tehnikom s pozlatom, koji su nastali od 2002. do 2024. godine. Izloženo je nekoliko radova s dvostrukom IR slikom na kojima su sakralni motivi, stihovi tradicionalnih božićnih pjesama i stilizirani anđeli u vuni. U većim formatima autorica povezuje apstraktno, suvremeno slikarstvo s vlastitom duhovnošću. Obje slike, i ona vidljiva i skrivena, predstavljaju jednu te istu sliku. IR kamera samo proširuje promatranje slike koja se može u cijelosti sagledati u dva spektra. Uz slike su postavljeni i drveni stolci pod nazivom „Sjednite molim, ispunjavam želje” i „Stolac za razgovor s anđelima” koji krije u bliskom infracrvenom području skriveni natpis „Sretan Božić”. Gledatelji mogu pomoću pokretne IR kamere samostalno otkrivati skrivene slojeve, što dualnim radovima daje auru transcendentalnosti i tajanstvenosti.

Na izložbi prvi put u Zagrebu Dijana izlaže svoju inovaciju, „Plavi nevidljivi čuvari u tepihu” izrađenu u infracrvenom spektru s motivom anđela. Koliko je poznato, to je prva na svijetu izvedba dualnog tepiha u istom sloju. Tepih je autorica predstavila kao govornik tijekom plenarnih sjednica prošli tjedan u Beču na međunarodnoj znanstvenoj konferenciji SWS Vienna Art „Kad znanost susretne umjetnost”. I plavi i zeleni tepih izrađeni su po predlošku infrared slika „Nevidljivi čuvari I i III” u suradnji s reGalerijom i dizajnericama Helenom Bacinger Škrlec i Karmen Telišman iz Zaboka 2022. godine. 

Smisao posebnosti u zajedništvu

O njezinu je radu povjesničar umjetnosti i likovni kritičar Stanko Špoljarić u predgovoru deplijana izložbe napisao: „Suživot dviju slika, vidljive i skrivene, na jednoj slikarskoj površini 'tehnička' je i likovna odrednica djela Dijane Nazor Čorda koja je slikama u infra području, odlaganja vidljivog, vidom znanosti u umjetničkoj interpretaciji, potaknuta istraživanjima Vilka Žiljaka, prezentirala na izložbi 2016. godine. Sadržajni okviri prizora mogu doslovno ili asocijativno korespondirati, ali se u znatnijoj mjeri i razlikovati. No ipak motivska širina bez obzira na raspone u svojoj biti odražava istu ideju u atraktivnosti likovnog rebusa. Građenog posebnim komponentama svake od boja, promatranih u oblikovnosti formi dubinske slike posebnom kamerom kojom se nadilazi isključiva vizualnost klasično shvaćene epiderme slike. U svemu tome, uza svu privlačnost novih mogućnosti zbilje slike, i vjernosti i zanosom kojim im pristupa, umjetnička dojmljivost Dijani je u prvom planu. (…) Motiv ove izložbe nebeska su bića, anđeli. Gotovo idealni motiv kojim Dijana u osmišljenom ciklusu spaja i njihovo tjelesno opredmećenje i duhovnost transcendentalnog ozračja. (…) I u ovom slučaju, uz postojanje dviju slika, (uz kariku kamere i boje) došlo je do misaone integracije, sjećanje na drugu, ravnopravnu sastavnicu, s neprekidnim produbljivanjem 'priče' o smislu posebnosti u zajedništvu. Dijana anđelima pristupa više emocionalnom bliskošću nego pukom činjeničnošću. Oblikuje ih linijama slikarske melodioznosti, sugerirajući njihovu lakoću lebdenja, letenja. Jednostavnost poetičnosti sigurno vođenog crtovlja odražava svoju suprotnost, bogatstvo značenjskog sloja izraza ispunjenog meditativnošću i umjetničkom mudrošću. (…) Autorica ih okružuje svjetlom duhovnosti s osjećajem teološke dimenzije njihove uloge u pratnji čovjeka. Kao samostalni motiv u slikarstvu relativno se rijetko prikazuju, no često su uključeni, kao znak neba, u scene kršćanske ikonografije. Dijana im daje silnice samodostatnosti, i na slikama velikog formata i u brojnim varijacijama na temu u komornosti djela umjetnosti dlana. A ona druga skrivena slika otvara blistave vidike bogatim organizmom kolorističkog nakita.”

Izložba je otvorena u prostoru Napretkova kulturnog centra u Zagrebu, Bogovićeva 1/I i može se pogledati do 31. siječnja 2024. godine svakim radnim danom od 10 do 17 sati.